Rundstykker med kokte kikerter som basis

image

Jeg pleier nesten alltid å ha hjemmelaget glutenfrie brød eller rundstykker i fryseren for å kunne ta frem til frokost, lunsj eller kvelds hvis jeg ikke går for havremüesli eller havregrøt. Hjemmelaget glutenfri bakst er som regel mer næringsrikt enn ferdigkjøpt. Jeg har tidligere laget flettebrød med kikerter som basis. Rundstykkene er basert på samme oppskrift, og denne gangen hadde jeg nok andel kikerter i hht oppskriften🙂 Oppskriften har jeg hentet her (merk at jeg ikke har tilsatt salt i deigen siden jeg bruker kikerter på boks, hvor ertene ligger i saltlake; og jeg har tilsatt 1 ts bakepulver).

Lag deigen og la den heve på en lunt sted i 1 time. Trill boller av deigen og la heve videre i 20-30 minutter på en lunt sted. Pensle med egg og strø valmuefrø over. Stek på 225 grader i 20-25 minutter.

image

image

image

Legg igjen en kommentar

